Sagene FAU vant FAU-prisen 2022

Bilde av elevrådsrepresentanter, leder for Sagene FAU, skolebyråd, kunnskapsminister, sammen med rektor og ansatte i skolen og bydelen.

Både kunnskapsminisiteren og skolebyråden lot seg imponere over hva skolens FAU i samarbeid med elever og ansatte har fått til sammen. Dette kulminerte med at FAU ble tildelt FAU-prisen i 2022.

Skolebesøk 2.jpgFAU-leder, representanter fra FAU, rektor, ansatte og elever satte ord på skole-hjem samarbeidet og viste til konkrete eksempler på at dette samarbeidet nytter og gir en merverdi for elevene ved skolen. Det ble åpnet opp for spørsmål underveis som vi forsøkte å svare på så godt vi kunne. Brenna fikk bl.a. se bilder og høre om historien, driften og samarbeidet om vår leirskole Vesle-Sagene. Til lunsj måtte kunnskapsministeren gå til andre viktige gjøremål, mens skolebyråden og representanter fra foreldreutvalget i grunnopplæringen (FUG) ble igjen og fikk smake på deilig lunsj med smaker fra India og Pakistan. Etter lunsj fikk skolebyråden høre om den felles innsatsen for barn og unge som gjøres i bydelen.

Tildelingen av FAU-prisen for 2022 er en vurdering gjort av juryen i Oslo kommunale foreldreutvalg (KFU). De vektla at skolen jobbet aktivt med inkluderende tiltak, både gjennom leirskole og aktiviteter i nærmiljøet. Målet er å vise frem mangfold i alle varianter og at alle kan ha noe å bidra med på sitt nivå, noe juryen mener Sagene gjør på en svært god måte.

Sagene Avis var til stede og laget en nyhetssak. Les selve saken her.

Se vårt program for dagen her.