Foredrag uke 6

Uke 6

I forbindelse med Uke 6 ønsker FAU å invitere foreldre til foredrag med familieterapeut Ann-Jeanette Heitmann fra Samtaleverkstedet. Link til hjemmeside: https://samtaleverkstedet.no/om-oss/

Foredraget passer best for foreldre med litt større barn (ungdomstematikk), men er selvfølgelig åpent for alle. Ingen påmelding nødvendig, men vi ønsker presist oppmøte.

Fokus vil være på hverdagen med tenåringer i huset, hva foreldre kan gjøre for å styrke selvfølelsen til barna sine. Gjennom en livsmestringsmodell hun har utviklet får foreldre gode verktøy. Trygge ungdom med en godselvfølelse har høyere grad av evne til å sette egne grenser og stå imot gruppepress. Fokus er også på kommunikasjon i familien, selve grunnlaget for gode relasjoner. Hvordan snakke med ungdom på en måte som gjør at de deler av sine opplevelser, utfordringer og gleder, står sentralt. Foredraget vil også streife innom ungdom og seksualitet.

Det åpnes for spørsmål fra salen, og Ann-Jeanette vil være tilstede i lokalet etter foredraget om noen ønsker å slå av en prat.

Vi håper mange har mulighet til å komme – velkommen skal dere være!

Mvh FAU